Als je een kapsalon runt is het ook belangrijk om een goede website te hebben. Via deze website kunnen potentiële of huidige klanten meer informatie vinden. Een aantal elementen zijn onmisbaar op een website van een kapsalon. Hieronder lees je welke elementen dit zijn, zodat jij jouw potentiële klanten voorziet van alle benodigde informatie!
1. Een online agenda met afspraaksysteem
Het is voor klanten eenvoudig als ze online kunnen inzien wanneer er nog plek is in jouw kapsalon. Bij een online agenda kan de klant sorteren op medewerkers en dagen en tijdstippen, om zo precies te zien wanneer er plek is.
En als de klant daar dan direct zijn afspraak online kan inplannen is dit wel zo makkelijk. Bovendien zorgt dit ervoor dat het telefoonverkeer in jouw kapsalon afneemt en de medewerkers bij jouw kapsalon zich beter kunnen concentreren op het knippen.
2. Beoordelingen van je kapsalon
In de huidige tijd zijn er zoveel verschillende websites en bedrijven dat mensen door de bomen het bos niet meer zien. Beoordelingen helpen hierbij. Mensen kijken steeds meer naar beoordelingen op een website. Als jouw kapsalon hele goede beoordelingen heeft op de website, zullen mensen eerder voor jouw kapsalon kiezen dan voor de concurrent.
Het is aan te raden om mensen bij het beoordelen te laten inloggen met hun Facebook- of Google-account. Bij het aanmaken van een speciaal account haken de meeste mensen af. Voor meer beoordelingen kun je er een actie aan verbinden. na het invullen van een review krijgen mensen bijvoorbeeld iets gratis of korting bij hun volgende afspraak.
3. Kortingsacties of winacties
Acties zijn erg belangrijk voor je marketingstrategie. In de supermarkt gaan producten elke week weer in de actie, omdat dit klanten lokt. Mensen zijn dol op acties en komen graag eens een keer op maandag langs bij jouw salon als het dan goedkoper is dan op bijvoorbeeld dinsdag.
Belangrijk is dat je alle acties duidelijk op jouw website laat zien. Op de homepage komen mensen binnen en het is dan ook handig om hier gelijk een actie te weergeven. Met de juiste weergave zal deze actie gelijk opvallen bij mensen en zullen ze direct een afspraak willen inplannen.
4. Tarieven van je kapsalon
Het is belangrijk dat er een duidelijke webpagina is waar alle tarieven van jouw kapsalon beschreven staan. Vooral als je de optie hebt dat klanten online een afspraak kunnen inplannen is het aan te raden om duidelijk alle tarieven op de website te beschrijven. Zo weten klanten in elk geval wat het zal kosten. Ook al liggen je kosten hoger, dit zal meer mensen overtuigen dan wanneer je geen tarievenpagina hebt.
5. Gebruik foto’s van je salon
Het is belangrijk om de sfeer van jouw kapsalon over te brengen op de website. Mensen weten dan in elk geval al hoe uw kapsalon eruit ziet. Maak foto’s van uw kapsalon wanneer het gezellig druk is en vooral wanneer uw kapsalon vol zit.
Het helpt ook als de mensen op de foto vrolijk kijken. Dit wekt vertrouwen. Wanneer de foto’s aanspreken zijn mensen eerder geneigd om een afspraak te maken.
6. Een contactpagina
Ook wanneer je een online agenda hebt, is het belangrijk om een goede contactpagina te hebben. Laat hierop de standaard adresgegevens zien en ook een e-mailadres en telefoonnummer. Het is ook handig om een foto van de buitenkant van jouw kapsalon te maken en die hier te plaatsen.
Mensen zullen dan eenvoudig jouw kapsalon herkennen bij aankomst. Voeg bovendien een kleine map van Google Maps toe, zodat klanten eenvoudig kunnen navigeren naar jouw kapsalon.
Salon management software van Sara Salansoft
Met salon management software kunnen klanten 24/7 een afspraak maken door middel van de online agenda. Bovendien krijgen de klanten de dag voor hun afspraak nog een herinnering en dit bespaart jou allemaal veel tijd. Ook helpt onze software ervoor dat je geen duizenden verschillende papieren meer hoeft te bewaren. Dit wordt allemaal gearchiveerd en online bijgehouden.
Voor een echte succesvolle website die veel tijd bespaart kan Sara Salonsoft helpen. Als je eens wilt kijken of deze software iets voor jouw kapsalon zou zijn kun je een demo aanvragen en Sara Salonsoft 30 dagen gratis uitproberen. Zo leer je de software kennen, en kun je daarna beslissen of het echt iets voor jouw kapsalon.