Verkoop nu jouw kadobonnen online.
De kadobonnen functie van SARA Salonsoft is een handige tool voor salons die hun verkoop willen verhogen en het aankoopproces voor hun klanten willen vereenvoudigen. Met deze functie kunt u eenvoudig kadobonnen creëren, verkopen en beheren, zowel online als in uw salon. Een van de voordelen van de kadobonnen functie van SARA Salonsoft is dat u uw klanten de mogelijkheid biedt om kadobonnen te kopen met verschillende waardes, zoals 25, 50, 75 of 100 euro […] Lees verder »
Loyaliteitsprogramma voor jouw salon? 4 tips met voorbeelden
Een loyaliteitsprogramma is een manier om klanten aan jouw salon te binden en te prikkelen voor herhalingsaankopen. Loyaliteit gaat gepaard met het vertrouwen dat een consument in een merk of salon heeft. Laat zien dat jouw salon transparant en benaderbaar is en je zult zien dat je makkelijker een relatie opbouwt met je klanten. In deze blog leggen we uit wat een loyaliteitsprogramma is en geven we tips voor het opzetten van een loyaliteitsprogramma. Wat […] Lees verder »
Upselling en cross selling: zo doe je dat in de salon
Twee termen die vaak voorbij komen, maar betekenen ze eigenlijk? En wat is het verschil tussen de twee? Als je de verschillen weet is het tijd om ze toe te passen. In deze blog lichten we de beide termen toe en geven we tips hoe je up- en cross selling kunt bevorderen in jouw salon. Upselling betekenis Laten we beginnen met de definitie van upselling: ‘’Het verkopen van een duurdere variant van dezelfde producten/diensten aan […] Lees verder »
9 tips om de perfecte nieuwsbrief voor jouw salon te maken
E-mailmarketing is nog steeds big business! In 2018 is de e-mailmarketing industrie 6,5 miljard dollar waard. Meer dan ooit is een grote database met e-mailadressen van belang. Nog belangrijker is om zo min mogelijk mensen te verliezen uit je database door ze te voorzien van een originele, interessante en goed leesbare nieuwsbrief. Een nieuwsbrief maken voor je eigen salon? Met deze negen nieuwsbrief tips kun jij je nieuwsbrief optimaliseren voor je klanten en voor jezelf. […] Lees verder »
Een goede website voor jouw salon: voorbeelden en tips!
Tegenwoordig moet je wel een goede website hebben om te kunnen concurreren. De online wereld wordt met de dag belangrijker in ons leven. Maar waar voldoet een goede website voor jouw salon aan? In deze blog geven we je voorbeelden aantal handige tips om op te letten en sluiten we af met enkele goede voorbeelden. Je wilt natuurlijk dat jouw website er als het ware uitspringt en dat je websitebezoekers ook klanten worden. Daarvoor is het belangrijk om op een aantal zaken te letten. Hieronder behandelen we een aantal tips om jouw website te verbeteren! Lees verder »
Customer journey in kaart brengen = meer omzet in de salon!
Als salon wil je precies weten welke reis je klanten afleggen in hun contact met jou. Van de eerste keer dat ze van jouw salon horen, tot de rekening en de service die je biedt: alles moet bijdragen aan een prettige klantbeleving. Deze reis kun je in kaart te brengen in een zogenaamde customer journey map. Als je weet welke reis je klanten afleggen krijg je beter inzicht in de ervaring van de klanten en […] Lees verder »
Stappenplan: Pinterest inzetten voor de marketing van je salon!
Pinterest is de laatste jaren enorm gegroeid met maandelijks 2,4 miljoen actieve gebruikers in Nederland. Het is de ideale manier om je beauty- of kapsalon onder de aandacht te brengen bij mensen. In deze blog helpen we je op weg en vertellen we je hoe je Pinterest het beste kunt inzetten voor jouw salon. Wat is Pinterest? Pinterest werd in 2009 opgericht in Amerika en is als het ware een digitaal prikbord. Wanneer jij ergens […] Lees verder »
Checklist: Is de website van jouw salon 2018 proof?
Als je een salon hebt is een website onmisbaar. Klanten kunnen hier meer informatie over jouw salon vinden, contact opnemen en eventueel een afspraak inplannen. In 2018 zijn er weer nieuwe trends voor website. Voldoet de website van jouw salon aan deze trends? Website-trends 2018 De nieuwste website trends beschrijven en behandelen we hieronder. Zo kun jij de website van je salon verbeteren om 2018 proof te zijn! Mobielvriendelijkheid Mobielvriendelijkheid was al belangrijk, maar in […] Lees verder »
5 valkuilen bij het runnen van een beauty salon
Een beauty salon beginnen is erg spannend. In de beginfase is alles nog nieuw en valt er veel te leren. Eenmaal opgestart zal alles steeds soepeler verlopen, maar dat betekent niet dat je op je lauweren kunt gaan rusten. Het runnen van een beauty salon kent namelijk vele valkuilen. Wanneer je niet het risico wilt lopen dat je vroegtijdig moet stoppen, is het goed om met deze valkuilen rekening te houden. In deze blog delen […] Lees verder »
Hoe krijg je je beauty salon boven in de Google zoekresultaten?
Google heeft een marktaandeel van maar liefst 93% in Nederland en wordt dagelijks door miljoenen mensen meermaals gebruikt. Het is dan ook belangrijk dat je wel goed gevonden wordt in Google met je beauty salon en in deze blog geven we je daar een aantal tips voor! 5 tips om je beautysalon hoger in Google te krijgen Google speelt een belangrijke rol in ons leven. Niet alleen voor consumenten, maar ook voor bedrijven. Als jouw […] Lees verder »
6 belangrijke onderdelen op de website van je kapsalon
Als je een kapsalon runt is het ook belangrijk om een goede website te hebben. Via deze website kunnen potentiële of huidige klanten meer informatie vinden. Een aantal elementen zijn onmisbaar op een website van een kapsalon. Hieronder lees je welke elementen dit zijn, zodat jij jouw potentiële klanten voorziet van alle benodigde informatie! 1. Een online agenda met afspraaksysteem Het is voor klanten eenvoudig als ze online kunnen inzien wanneer er nog plek is […] Lees verder »
Hoe kun je mond-tot-mondreclame stimuleren voor je kapsalon?
Mond-tot-mondreclame is misschien wel de beste vorm van reclame voor een kapsalon. Helaas is het lastig om dit te stimuleren bij klanten. Er zijn gelukkig een aantal tips om positieve mond-tot-mondreclame op gang te brengen. In deze blog zetten we de belangrijkste op een rij! Waarom mond-tot-mondreclame? Uit een eerder gehouden onderzoek bleek dat maar liefst 79% van de ondervraagden een ander wel eens adviseert in de aankoop van een product of dienst. Bovendien zegt […] Lees verder »
5 valkuilen bij het runnen van een kapsalon
Bij het runnen van een kapsalon komen veel zaken kijken en er zijn ook vele valkuilen waar je voor moet oppassen. In deze blog behandelen we een aantal veel voorkomende valkuilen bij kapsalons en geven we je een aantal tips hoe je deze kunt voorkomen. 5 valkuilen bij het runnen van een kapsalon 1. De website van je kapsalon Je website is hét visitekaartje van jouw bedrijf en daarmee ook gelijk de eerste indruk die […] Lees verder »
5 promotie ideeën voor meer klanten in de beauty branche
Je zou het liefst de hele wereld jouw enthousiasme over jouw beauty salon laten merken. Soms is het toch wat lastiger om je enthousiasme te vertalen naar goede manieren om meer klanten te trekken. Ben je op zoek naar creatieve, frisse ideeën om meer klanten naar jouw salon of onderneming in de beauty branche te trekken? Lees dan deze tips! 1. Een nieuwe aanbieding of salonactie Een actie kun je zo simpel houden of uitbundig […] Lees verder »
6 onmisbare (intake)formulieren voor in je beauty salon
Kun je door de bomen het bos niet meer zien als het om intakeformulieren voor in je beauty salon gaat? Hier kun je lezen welk profijt je hebt van een goed intakeformulier per behandeling. Welke intakeformulieren passen bij jouw salon? Lees snel verder. Voordelen van (intake)formulieren in je beauty salon 1. Medische en juridische veiligheid In de beauty branche gaat een goed intakeformulier je veel voordelen opleveren. Om te beginnen moet een intakeformulier aan de […] Lees verder »
Paniek: nieuwe privacywetgeving en de salon
In mei 2018 gaat nieuwe privacywetgeving van kracht. Deze staat bekend als de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Hoeveel impact heeft dit op jouw salon en waar moet je op letten? Op de eerste plek is er veel bangmakerij aan de gang, dus laat je niet gek maken. Natuurlijk is het wel nieuwe wetgeving en moet iedereen hier aan voldoen. Nou zal dit grotere bedrijven meer raken dan kleinere bedrijven. Het uitvoerend orgaan, de Autoriteit Persoonsgegevens, heeft […] Lees verder »
23 Creatieve Ideeën om nieuwe klanten te werven voor je salon
Iedere (nieuwe) ondernemer wil zo snel mogelijk zo veel mogelijk klanten aantrekken? Waarom lukt dit de ene salon beter dan de ander? Waarom heb jij nog niet een continue toenemend aantal (terugkerende) bezoekers aan jouw salon? Het is de hoogste tijd een aantal nieuwe creatieve ideeën te introduceren die jou gaan helpen om meer klanten te werven voor je salon. 23 Creatieve Ideeën om nieuwe klanten te werven Mond op mond reclame werkt nog altijd […] Lees verder »
Online reserveren beauty branche: tips voor een volle agenda
Liefst ziet iedere saloneigenaar de agenda goed gevuld met afspraken. Hoe kun je dit zelf bevorderen? Een online boekingssysteem kan het verschil maken. Van oudsher namen klanten contact op via de telefoon om een afspraak in te plannen. Tegenwoordig geeft het een grote meerwaarde om gebruik te maken van een online agenda en reserveringssysteem.Wij leggen in dit artikel uit waarom een online agenda tegenwoordig zeer is aan te raden. Daarnaast hoe deze online agenda online […] Lees verder »
Sociale media voor je salon: tips voor meer klantenbinding
Je eigen salon heeft baat bij het krijgen van een zo groot mogelijke naamsbekendheid. In de directe omgeving is jouw salon ‘bekend’ door winkelend publiek (potentiële klanten), mond op mond reclame van bestaande klanten en diverse reclame-uitingen. Sociale media kan heel goed ondersteunen bij het krijgen van meer klantenbinding. Gebruik Sociale Media voor je salon Sociale media kan goed worden ingezet om meer binding te krijgen met je huidige klanten. Daarnaast is het ideaal om […] Lees verder »
Hoe goed scoort jouw kapsalon versus het landelijke gemiddelde?
Om te zien hoe jouw kapsalon presteert ten opzichte van je concurrenten is het allereerst belangrijk om te weten wat die landelijke gemiddelden inhouden. We zetten deze voor je op een rij. Daarna geven we je uitleg hoe je de cijfers (resultaten) van jouw kapsalon inzichtelijk maakt. Landelijke gemiddelden voor kapsalons Het kappersvak is altijd in beweging. Staat de economie er slecht voor en krijgen jouw klanten minder te besteden dan is een kappersbezoek […] Lees verder »
Wat zijn de voordelen van management software in je salon?
Je wil jouw kapsalon, beautysalon of praktijk graag naar een hoger niveau brengen. Je hebt wel eens van de term salon management software gehoord, maar wat dat nou precies inhoudt en wat de voordelen voor jouw salon zouden kunnen zijn vind je nog wat onduidelijk. Lees snel verder over alle voordelen van management software om jouw salon naar een hoger niveau te tillen! Efficientie verbeteren met salon management software Overzicht behouden over je salon administratie […] Lees verder »
4 voordelen van een goed klanten beheer voor je salon
Met effectief klanten beheer heb je in een oogopslag inzicht in jouw klanten, maar wat kun je met al deze informatie? We zetten alle voordelen van goed klanten beheer op een rij en hoe je dit kunt inzetten voor jouw salon. 1. Relaties met je klanten verbeteren met effectief klanten beheer De klant is koning, dus moet je ze altijd te vriend houden! Met een goede klant administratie kun je jouw klanten op een veel […] Lees verder »
Online marketing voor jouw salon: 7 tips voor meer klanten!
Online marketing klinkt als ondernemer misschien ontzettend eng en moeilijk om aan te beginnen, maar met de tips in dit artikel kom je al een heel eind in het gebruiken van online marketing om meer klanten te werven. Lees snel verder voor onze tips! Social Media als online marketing voor jouw salon In deze tijd is het cruciaal om ‘iets’ met Social Media te doen, maar waar moet je beginnen? Het belangrijkste beginpunt is om […] Lees verder »
Hoe maak je een nieuwsbrief voor je eigen salon?
Je weet inmiddels dat een nieuwsbrief versturen een goede tool is om in contact te blijven met de klanten van jouw nagelstudio, kapsalon of schoonheidssalon. Hoe begin je hier nou mee en wat zijn de voordelen nou precies? Weegt het op tegen de tijd die je erin moet steken? We zetten alles wat je moet weten over het maken van een nieuwsbrief voor jouw eigen salon op een rijtje. De voordelen van een nieuwsbrief versturen […] Lees verder »
Hoe kun je de klanttevredenheid meten en verbeteren van je salon?
Als ondernemer hoor je altijd dat de klant koning is. Klanttevredenheid is blijkbaar erg belangrijk. We leggen je uit waarom tevreden klanten zo belangrijk zijn voor jouw nagelstudio, schoonheidssalon of kapsalon. Vervolgens bespreken we op welke manier je klanttevredenheid kunt meten en verbeteren. Zo kan iedereen zijn klanten tevreden houden en tot koning kronen! Waarom streven naar klanttevredenheid? Tevreden klanten zijn gelukkige klanten, zij zullen sneller geneigd zijn om terug te komen voor herhaal afspraken […] Lees verder »
5 tips om klanten te werven voor je salon
Je hebt al een aantal klanten voor jouw nagelstudio, schoonheidssalon of kapsalon, maar je wil eigenlijk graag meer nieuwe klanten werven. We geven je een aantal tips hoe je dit het beste kunt aanpakken! Welke klanten werven? Bepaal jouw doelgroep! Om de juiste klanten voor jouw salon te werven is het belangrijk om eerst in kaart te brengen wie je eigenlijk naar jouw salon wilt trekken. Nu is het makkelijk om te zeggen ‘iedereen die […] Lees verder »
Hoe behoud je je klanten voor je salon?
Nieuwe klanten zijn zilver maar terugkerende klanten zijn goud! Op welke manier kun je ervoor zorgen dat je jouw trouwe klanten kunt behouden? We delen een aantal tips om jouw klantbehoud te optimaliseren. Klantbehoud begint in jouw salon Om een klant terug te laten komen moeten ze eerst een goede ervaring bij jouw salon hebben gehad. Ongeacht of je een kapsalon, schoonheidssalon of nagelstudio hebt, is het belangrijk dat je jouw klanten een reden geeft […] Lees verder »
Waarom is een online agenda belangrijk voor je salon?
Alle boekingen van jouw salon bijhouden is nog niet zo makkelijk. Als een goede ondernemer ben je altijd op zoek naar vernieuwingen die jouw werk kunnen verlichten. Je denkt na over het gebruiken van een online agenda, maar wat zijn de voordelen? We leggen je uit waarom een online agenda belangrijk is voor iedere salon houder! Een goede eerste indruk van jouw salon Een positieve ervaring met een online agenda zorgt direct voor een goede […] Lees verder »
Nagelstudio beginnen: 4 tips om rekening mee te houden
Droom je ervan jouw eigen nagelstudio te starten maar heb je geen idee waar je moet beginnen? We zetten een enkele tips op een rij, zodat je een vliegende start kan maken met het beginnen van jouw eigen nagelstudio. Ervaring opdoen in nagelstyling Dit klinkt voor de hand liggend, maar het is van groot belang om eerst veel ervaring op te doen in nagelstyling, voordat je een nagelstudio begint. Je kunt daarvoor bijvoorbeeld een cursus […] Lees verder »
Kapsalon inrichten: 5 benodigdheden voor je saloninrichting
Je gaat jouw eigen salon beginnen en wil dat deze er gezellig uitziet, maar waar moet je op letten om jouw salon zo optimaal mogelijk in te richten? Lees hier alles over de vijf belangrijkste benodigdheden voor jouw saloninrichting. De balie: het middelpunt van jouw saloninrichting Hier begint en eindigt de ervaring van jouw klant bij jouw salon: aan de balie. Het maken van een afspraak en het afrekenen, het moet allemaal makkelijk kunnen. Hou […] Lees verder »
Kapsalon of Schoonheidssalon beginnen? 5 tips om te starten
Je hebt besloten dat je jouw eigen kapsalon of schoonheidssalon te beginnen, maar hoe ga je precies van start? Er komt veel kijken bij het starten van een eigen salon, daarom zetten wij wat tips op een rij om je op weg te helpen! 1. Een franchise openen of een eigen salon starten Je kunt er voor kiezen om volledig voor jezelf te beginnen, maar mocht je liever al naamsbekend hebben kun je natuurlijk ook […] Lees verder »
Wat zijn de voordelen van salonsoftware?
Je bent gestart met jouw eigen kapsalon of schoonheidssalon, maar wil graag je salon naar een hoger niveau brengen. Je hebt wel eens de term salonsoftware langs zien komen, maar wat is dat nou precies en wat zouden de voordelen voor jou kunnen zijn. De salonsoftware van Sara Salonsoft geeft jouw kapsalon of schoonheidssalon de business boost die het nodig heeft. Ben je benieuwd op welke manier? Lees snel verder voor alle voordelen die deze […] Lees verder »
Fijne feestdagen!
Het team van SARA Salonsoft wenst iedereen fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar! Wij hebben dit jaar een enorme groei doorgemaakt en ontzettend veel nieuwe elementen aan SARA SalonSoft toegevoegd. Dankzij alle positieve en soms kritische feedback en ideeën van schoonheidsspecialisten, kappers, nagelstylisten, huidtherapeuten en velen andere klanten die SARA SalonSoft gebruiken is dit mogelijk geweest. Voor volgend jaar hebben zijn wij van plan om de software nog mooier te maken dan dat deze al […] Lees verder »
Heractiveer oude klanten
Met de marketing module van SARA SalonSoft is het mogelijk oude klanten te heractiveren. Naast velen andere mogelijkheden, vertellen wij graag hoe deze functie van de salon management software in zijn werk gaat. SARA biedt velen systeemberichten, bijvoorbeeld bij het maken van een afspraak of voor het bevestigen van een afspraak. Door goed met uw klant te communiceren loopt u minder risico dat deze mensen hun afspraak vergeten. Systeembericht op basis van laatste bezoek Met […] Lees verder »
Rittenkaarten verhogen klantenbinding
Door het aanbieden van een rittenkaart heeft u een methode in handen klanten aan u te binden. In de salon management software van SARA SalonSoft kunt u deze handige rittenkaart functie al geruime tijd vinden. Onze klanten ontdekken steeds meer hoe handig en effectief een rittenkaart kan zijn. Wanneer u eenmaal de stap hebt genomen om met rittenkaarten te gaan werken, zult u merken dat dit een verhoging van het aantal ‘vaste’ klanten kan geven, […] Lees verder »
SARA SalonSoft kadobonsysteem
Wilt u uw klanten de mogelijkheid bieden om kadobonnen te kopen? Met SARA SalonSoft is het gemakkelijk om kadobonnen uit te geven. Het kadobonsysteem van SARA SalonSoft is flexibel, gemakkelijk in gebruik en kan omzetverhogend werken voor uw salon, studio of praktijk! Of de bonnen nou gedrukt worden op een mooie vouchers of wellicht plastic creditcard, met een druk op de knop kan een kadobon in SARA SalonSoft uitgegeven worden. Bovendien is het kadobon systeem […] Lees verder »
SARA SalonSoft ook voor pedicure praktijk
Heeft u een pedicure praktijk of bent u ambulant pedicure? Bekijk dan eens de mogelijkheden die SARA SalonSoft voor uw pedicure praktijk te bieden heeft. Onderdeel van SARA SalonSoft is een analysekaart van de voeten, om zo een gedegen klantprofiel te kunnen opbouwen met geschiedenis. Deze kaart werkt bijna hetzelfde als een papieren versie, alleen kunt u deze niet kwijtraken. Bovendien is papier eigenlijk een beetje ouderwets! In de 21e eeuw is maatschappelijk verantwoord ondernemen […] Lees verder »
SARA SalonSoft: de online agenda voor de beautybranche
De toepassing van een online agenda is bij een salon van deze tijd niet meer weg te denken! Het is bijna niet voor te stellen dat er nog ondernemers zijn in de beautybranche die nog met een papieren agenda werken. Gelukkig maken steeds meer salonhouders de overstap naar een online agenda. Met SARA SalonSoft legt u bovendien belangrijke informatie vast over uw klanten. Hiermee kunt u in een handomdraai vragen beantwoorden als: Wanneer is iemand […] Lees verder »
SARA SalonSoft brengt no-shows omlaag
Het is erg vervelend als iemand niet komt opdagen voor een afspraak. Het probleem van een ‘no-show’ wordt door schoonheidsspecialistes, nagelstylisten, kappers en andere vakgenoten als zeer vervelend ervaren. Veelal doen uw klanten dit niet expres maar zijn zij het simpelweg vergeten. SARA SalonSoft stuurt diverse meldingen uit naar uw klant om ervoor te zorgen dat zij de afspraak niet kunnen vergeten: Wanneer een afspraak wordt gemaakt, wordt er een email gestuurd ter bevestiging De […] Lees verder »
Eigen salon? Laat uw klanten online een afspraak maken!
Verspil geen tijd met telefoonverkeer en emailverkeer, laat uw klanten online reserveren voor een afspraak met SARA SalonSoft Steeds meer mensen vinden het prettiger om via uw website of Facebook te reserveren in plaats van te bellen of mailen. Zodra u gebruik gaat maken van SARA SalonSoft online reserveren, zult u merken dat klanten op de meest gekke tijdstippen afspraken bij u inplannen! Als iemand bedenkt om een bepaalde behandeling te doen, dan wil […] Lees verder »
Eigen salon, studio of praktijk? Ontdek SARA SalonSoft!
Volledige integratie van SARA SalonSoft met eigen website! Sinds de lancering van SARA SalonSoft in 2014 is deze volledige Cloud oplossing voor velen gebruikers de gouden standaard voor salon, studio of praktijk. In het BLOG van SARA SalonSoft geven wij uitleg over de velen mogelijkheden die SARA SalonSoft biedt voor uw onderneming. In de basis is SARA SalonSoft een online agenda. Als u ervoor kiest, kunt u SARA ook inzetten om klanten online reserveringen te […] Lees verder »
Agenda voor de succesvolle schoonheidsspecialist
Het is de 21e eeuw, de papieren agenda is voor dinosauriërs! In de beauty branche is een revolutie gaande; De nieuwe garde schoonheidsspecialistes neemt afscheid van de papieren agenda. het gemak van een digitale agenda wordt inmiddels breed erkend als toevoeging in de bedrijfsvoering van de moderne salon. Dit betekent niet dat u van de ‘nieuwe garde’ hoeft te zijn, meegaan met de tijd is de sleutel tot succes! Het is belangrijk om aandacht en zorg […] Lees verder »
Minder telefoonverkeer, meer afspraken
Veel salons, kapperszaken en praktijken zijn te druk om continue de telefoon op te kunnen nemen. Het is in veel gevallen ook niet haalbaar om een receptionist aan te nemen. Het resultaat is dat potentiële klanten die u niet kunnen bereiken, ergens anders heen zullen gaan. Dat is natuurlijk doodzonde! Met de online klantafspraak tool van SARA SalonSoft kunnen klanten zelf een afspraak maken. Deze kunt u plaatsen op de eigen website of als u […] Lees verder »